.

Alt som står beskrevet i denne bloggen er skrevet med den bakgrunn jeg har som ufrivillig barnløs gjennom åtte år...jeg har ingen medisinsk utdannelse og ingenting jeg sier erstatter det legen din forteller deg. Husk nettvettregler :-)

søndag 24. januar 2010

Ny blogg


Det er blitt sagt at tale er sølv, men taushet er gull. Jeg er ikke helt sikker på det. Platon mente at "Kunnskap er næring for sjelen". Jeg skal ikke avgjøre hvem som har rett. Men i mitt liv har det alltid vært riktig å være åpen. Vite at ingenting er så farlig at det ikke kan prates om.

Infertilitet har tradisjonelt hvert noe en ikke prater om. For mange er det slik enda. Det synes jeg er trist. Taushet gir rom for fordommer. Og det finnes mange fordommer om ufrivillig barnløshet. Det er en stor mangel på kunnskap. Jeg snakker høyt om infertilitet. Nå blogger jeg også om det. Fordi jeg kan. Fordi jeg har muligeten til det.

Så er det vel slik at de fleste som leser en slik side er de som selv vandrer på samme vei. Derfor har jeg et håp om at jeg på denne siden kan legge ut endel nyttig informasjon som kan være et lite kart på veien.

Takk for at du leser

Klem fra
Solå

7 kommentarer:

  1. Takker, Ufrivillig Barnløs :-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny blogg!
    Du er så flink med ord så jeg ser frem til å lese mer her. Og det er så bra at noen tør å skrive om dette for det er så viktig å øke folks kunnskap om dette temaet.
    Lykke til!

    Klem til deg

    Viktoriana

    SvarSlett
  3. Så bra med blogg! La ut link til videoen din på bloggen min jeg. Syns den var så fin *rørt*

    SvarSlett
  4. En nydelig blogg du har opprettet kjære Solå vennen

    Du skriver så fint

    Jeg synes du er tøff som forteller om dette til omverden, samtidig som du hjelper mange andre som må gå samme vei, og forhåpentlig opplyser mennesker som mangler kunnskap omkring infertilitet.

    Stor klem fra Håp

    SvarSlett
  5. Heidisen: Jeg blir glad når jeg leser at du har kunnet bruket videoen min :-) Takk for det

    Håp: Jeg har jo endel meninger om det meste- og er glad i å dele. Så er jeg jo litt mer enn middels opptatt av folkeopplysning ;-)

    SvarSlett