.

Alt som står beskrevet i denne bloggen er skrevet med den bakgrunn jeg har som ufrivillig barnløs gjennom åtte år...jeg har ingen medisinsk utdannelse og ingenting jeg sier erstatter det legen din forteller deg. Husk nettvettregler :-)

tirsdag 27. desember 2011

Jeg = mamma

I over ett år har jeg fått være mamma til verdens mest herlige lille gutt. I år har jeg fått pynte treet om kvelden for dagen etter å høre en liten gutt utbryte oiiiiii og peke og se med store øyne når pappen bærer han ned trappen julaften morgen.

Jeg er Mamma.

Det er den eneste måten man kan beskrive det på. Det tok lang tid å komme dit. Lenger enn de 8 årene det tok fra vi startet prøvingen, lenger enn svangerskapets ni måneder. Men nå er jeg der.

Jeg er Mamma. Det er meg som er mamma. Jeg.

Det føles som om alt har falt på plass inni meg. Nå er alt slik som det alltid har vært meningen at det skulle bli. Som om jeg har blitt gitt muligheten til å være meg selv fullt og helt. Livet står ikke lenger på vent. Livet skjer rundt meg og med meg hele tiden. Vi har entret det universet som vi har strekt hendene etter så lenge, men som vi ikke fikk trå inn i.

Jeg er Mamma. Hele dagen, hele natten. Aldri er det skrudd av.

Jeg er ikke lenger hovedpersonen i mitt liv.



Jeg er takknemlig for at så mange har vært innom bloggen min. Også etter at jeg sluttet å blogge. Jeg skal nok skrive noen innlegg som tar for seg det som skjer når man starter på den delen av reisen som kanskje er den som oppleves mest forskjellig fra person til person. De månedene man bærer på mer enn et håp. Men ikke helt enda. For nå så skriver jeg det jeg har skrevet. Jeg stoppet å skrive her inne på bloggen fordi jeg er blitt Mamma. Jeg starter å skrive i bloggen igjen, fordi jeg er nå klar til å starte på den nye veien. Veien som blir vanskelig og tøff, men som denne gangen skal bli så annerledes enn sist for denne gangen skal jeg gå den som en som allerede er blitt skjenket min største gave. Nå ber jeg om det nesten umulige. Jeg vil bli mamma igjen.

2 kommentarer:

  1. Du burde skrive en bok du :) veldig engansjerende og spennende lesing dette her... og ikke minst, det beskriver nøyaktig hvordan de fleste av oss har det.
    Gratulerer så mye med gutten din!!!

    SvarSlett
  2. Takk igjen for en fin blogg. Håper du har kommet i mål med nr to :) Sender deg varme lykkehilsninger fra ei som også prøver

    SvarSlett